NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA I ODPOWIEDZI – DRUK CYFROWY

MATERIAŁY

1.
Na jakich surowcach drukujecie?

Drukujemy na bawełnie, wełnie, lnie, wiskozie, bambusie, jedwabiu naturalnym i wiskozowym.

2.
Czy posiadacie w ofercie swoje tkaniny i dzianiny?

Świadczymy jedynie usługę druku cyfrowego. Nie mamy w ofercie dzianin i tkanin pod druk, ale możemy zarekomendować kilku sprawdzonych producentów. Możemy również przesłać próbki tkaniny lub dzianiny z naszymi wzorami do oceny jakości wydruku.

3.
Co powinien wiedzieć klient, który kupuje tkaninę/dzianinę przeznaczoną do druku cyfrowego?

Tkanina lub dzianina do druku powinna być surowa. Na rynku dostępne są również nośniki PFP (Prepared for Printing), czyli przygotowane do druku. W przypadku takich nośników, wybieramy te, które nie są w żaden sposób wykończone, np. zmiękczone.

4.
Jaka jest minimalna i maksymalna gramatura materiału, który możecie zadrukować?

Jesteśmy w stanie drukować na materiałach od 70 g/m2 do 400 g/m2.

5.
Jaka jest maksymalna szerokość belki do druku?

Możemy drukować na belkach do 230 cm szerokości.

6.
Czy drukujecie na gotowych elementach lub wykrojach?

Nie wykonujemy nadruku na wykrojach i elementach.

7.
Czy drukujecie elementy lub wykroje wypełnione grafiką bezpośrednio na belce?

Nie wykonujemy takich nadruków. Istnieje jednak możliwość wydrukowania prostokątnych paneli wypełnionych wzorem z których kroi się np. przody bluzek. Należy jednak pamiętać, aby przygotowując pliki do druku, zadać odpowiednią ilość zapasu. Dotyczy to szczególnie długości takiego prostokąta, ponieważ materiał kurczy się w wyniku procesów wykańczalniczych. W przypadku wątpliwości dotyczących przygotowania plików do druku warto skontaktować się z naszymi projektantami.

8.
Czy drukujecie dwustronnie?

Nie, tkaninę/dzianinę można zadrukować tylko po jednej stronie.

9.
Czy można drukować na dzianinie melanżowej?

Tak, jeśli dzianina jest surowa i ma jasnoszary kolor (na ciemnym melanżu wzór może nie być widoczny)

10.
Czy można zadrukować zabarwiony materiał?

Tak, ale tylko pod warunkiem, że jest on bardzo jasny. Nadruk na ciemniejszych lub wyrazistych kolorach może nie być widoczny. Trzeba pamiętać, że nadruk wykonany na zabarwionym materiale będzie miał inne kolory niż ten sam wzór wydrukowany na białym podłożu.

11.
Czy świadczycie usługi krojenia i szycia?

Nie świadczymy takich usług. Zajmujemy się barwieniem, drukowaniem, bieleniem, praniem, uszlachetnianiem i wykańczaniem tkanin i dzianin.


PRZYGOTOWANIE PLIKU DO DRUKU

1.
Do kogo należy przysłać plik do druku?

Pliki do druku należy przesłać do swojego opiekuna graficznego, którego przydziela Specjalista ds. Druku.

2.
Jakie parametry powinien mieć plik?

Wszystkie szczegóły dotyczące przygotowania plików do druku uzyskasz u naszych projektantów. 

3.
Czy posiadacie własne wzory do druku?

Tak, nasi projektanci na bieżąco aktualizują bazę o nowe wzory. Dostęp do katalogu znajdziesz na stronie textileprint.pl. 

4.
Czy przygotowujecie pliki do druku?

Tak, świadczymy taką usługę. Jest ona dodatkowo płatna.

5.
Czy projektujecie wzory na specjalne zamówienie klienta?

Tak, wykonujemy taką usługę. Jest ona dodatkowo płatna.

6.
Czy kolory na wydrukach mogą różnić się od tych na monitorze?

Tak, kolory mogą różnić się od tych widzianych na monitorze. Zależy to np. od kalibracji monitora czy oświetlenia. Dlatego zalecamy naszym Klientom wykonanie druku samplowego, aby móc ocenić efekty bezpośrednio na dzianinie/tkaninie.

7.
W jaki sposób można dopasować kolory wydruków?

Klient ma możliwość zamówienia naszej palety kolorystycznej. Należy jednak pamiętać, aby wydruk palety kolorystycznej zlecić na tym samym asortymencie na którym będzie docelowo zamawiana produkcja. Te same kolory wydrukowane na różnych nośnikach mogą się różnić. Warto wcześniej złożyć zamówienie na przygotowanie materiału, jeśli zamówienie produkcyjne będzie duże a kolory i wzory mają zostać wcześniej dopracowane.

8.
Czy pracujecie z wykorzystaniem kolorów Pantone?

Nie pracujemy w oparciu o próbnik kolorów Pantone. Kolory widoczne na naszej palecie kolorystycznej mają składowe RGB i nie są one odzwierciedleniem konkretnych odcieni Pantone.

9.
Czy drukujecie z użyciem złotej lub srebrnej farby?

Nie drukujemy złotą i srebrną farbą. Nie jest to możliwe ze względu na technologię druku.

10.
Czy można wybłyszczyć niektóre elementy?

Nie ma takiej możliwości ze względu na technologię druku.

11.
Co to znaczy, że nadruk się raportuje/jest bezszwowy?

Oznacza to, że plik do druku jest przygotowany w taki sposób, że motyw graficzny powiela się bez żadnych odcięć, linii i brakujących elementów przez całą długość i szerokość belki.

12.
Czy drukujecie tylko wzory, które są raportami?

Nie, drukujemy też inne rodzaje nadruków. Nie drukujemy jednak na gotowych wykrojach. W przypadku niestandardowego ułożenia elementów lub drukowania tzw. paneli, rekomendujemy kontakt z naszymi projektantami aby skonsultować parametry pliku.

13.
W jakiej technologii drukujecie?

Drukujemy w technologii druku cyfrowego. Polega ona na przeniesieniu cyfrowego obrazu, przygotowanego za pomocą programów graficznych bezpośrednio na materiał za pomocą specjalistycznych drukarek. Nie wymaga więc przygotowania szablonów a barwnik jest nanoszony na podłoże przez głowice drukujące.


ZAMÓWIENIA, CENY I TERMINY

1.
Czy jest dostępny cennik druku?

Ceny produkcyjne (czyli przy zamówieniu 1 wzoru na minimum 1 belce o wadze ok. 20 kg) obliczane są indywidualnie na podstawie zużycia tuszu oraz parametrów materiału: składu, gramatury i szerokości. Aby uzyskać wycenę wystarczy wysłać do nas pliki produkcyjne oraz informacje dotyczące parametrów materiału na którym mają być wydrukowane wzory.

2.
Jakie jest minimalne zamówienie produkcyjne?

Minimalne zamówienie produkcyjne to 1 belka o wadze ok. 20 kg. Jest to minimalna ilość jaką możemy przygotować do druku. Na belce możemy wykonać zamówienie produkcyjne lub samplowe (próbne).

3.
Co to jest zamówienie samplowe (próbne)?

Zamówienie samplowe umożliwia wykonanie próbnych zadruków wzoru/wzorów, które chcemy przeznaczyć do produkcji. Pozwala na ocenę wizualną kolorystyki wzoru oraz jakości wydruku. Umożliwia ewentualną korektę wzoru.

4.
Czy można dostarczyć belkę o wadze 20kg i drukować na niej co jakiś czas zamówienia samplowe?

Tak, jest taka możliwość. Można wykorzystać belkę na zamówienia samplowe. Jeśli dodatkowo część belki ma być przeznaczona na zamówienie produkcyjne, konieczne jest pozostawienie minimum 15 kg dzianiny/tkaniny. Trzeba jednak pamiętać, że belkę należy zużyć w ciągu 3 miesięcy. Z czasem jakość nałożonej apretury ulega pogorszeniu. Po 3 miesiącach mogą wystąpić problemy z powtarzalnością kolorów lub jakością wydruku.

5.
Czy można nadrukować kilka wzorów na jednej belce?

Tak, można zadrukować jedną belkę kilkoma wzorami. Takie zamówienie jest jednak traktowane jako druk samplowy.

6.
Czy mogę anulować zamówienie?

Jeśli chcesz anulować zamówienie, prosimy o jak najszybszy kontakt. Jeśli proces produkcyjny nie został jeszcze rozpoczęty – wstrzymamy realizację zamówienia.

7.
Jak mogę sprawdzić status swojego zamówienia?

Aktualny status zamówienia możesz ustalić po kontakcie z Działem Druku Cyfrowego.


DOSTAWA, ODBIÓR I PŁATNOŚCI

1.
W jaki sposób mogę dostarczyć belki z materiałem do druku?

Belki przeznaczone do druku należy dostarczyć osobiście lub przesyłką kurierską. Rekomendowani przez nas producenci dostarczają zamówione belki bezpośrednio do naszego magazynu przyjęć.

2.
Jakie dokumenty należy dołączyć do dostarczanego materiału?

Dostarczona belka musi zostać podpisana nazwą firmy pod którą jest ona zarejestrowana. Dodatkowo należy dołączyć informację o rodzaju asortymentu i ilości dostarczonego towaru.

3.
Kiedy mogę odebrać zadrukowany materiał?

Gotowe belki można odebrać po wykonaniu płatności i przesłaniu potwierdzenia do Magazynu Wydań.

4.
Czy dostarczacie gotowy towar do klienta?

Nie prowadzimy wysyłki gotowych zamówień. Prosimy o kontakt z Magazynem Wydań ws. odbioru zamówienia lub umówienia kuriera/transportu.

5.
W jaki sposób mogę dokonać płatności za zrealizowane zamówienie?

Płatność za zamówienie może być zrealizowana gotówką w kasie zakładu do kwoty 15 000 PLN lub przelewem bankowym. Dane do przelewu znajdują się na fakturze, którą przesyłamy do klienta drogą elektroniczną lub pocztą.

6.
W jakiej walucie są realizowane płatności?

Płatności gotówką można dokonać jedynie w PLN. Przelewem można zapłacić zarówno w PLN jak i w EUR.

7.
Czy wystawiacie e-faktury?

Tak, jest możliwość wystawienia e-faktury. Aby otrzymać e-fakturę należy wyrazić zgodę na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej. Dokument można wypełnić osobiście w Kasie lub przesłać skan dokumentu drogą mailową.


INNE

1.
Czy z waszą firmą mogą współpracować osoby nieprowadzące działalności gospodarczej?

Nie, aby rozpocząć z nami współpracę należy mieć zarejestrowaną działalność gospodarczą.